Kedilerin Yatağınızın Başucunda Uyumayı Sevmelerinin Sebebi

Kediler, banyo lavabolarının içine yuvalanmaktan, siz yürümeye çalışırken bacaklarınızın arasından geçmeye kadar, kişisel alanınızı ihlal etmeyi umursamıyor gibi görünüyor. Bu özellikle, kedileri yatağın ayakucundaki tüm alanı işgal ettiği için geceleri bacaklarını esnetemeyen sahipleri için geçerlidir.

Kediler düşünceli değildir, ancak bunu yapmalarının tek nedeni bu değildir.

Vets Explain Pets’e göre, kedilerin bir bakıcıya fiziksel olarak yakın kalma eğilimi var. Onları besliyorsanız ve diğer ihtiyaçlarını karşılıyorsanız, etrafta dolaşmak isterler.

Bu doğruysa ve hiçbir kedi bunu onaylayamazsa, neden size daha yakın bir yer seçmiyorsunuz? Bir evcil hayvanın hayatta kalma içgüdüleriyle bir ilgisi olabilir. Yatağa dolanmak veya birinin kolundan kurtulmak zorunda kalmak, her zaman kaçmaya hazır olmak isteyen bir kedi için iyi bir durum değildir. Yatağın ayakucunda olmak onlara hareket özgürlüğü sağlar. (Ayrıca, kedilerin yığılmış yatakların veya battaniyelerin içine veya yakınına yerleşmekten kaçınma eğiliminin, pürüzsüz olması için yoğurmayı tercih etmelerinin nedeni de bu olabilir.)

Bazı kediler, refahınız üzerinde bir sorumluluk duygusu da barındırabilir ve koruyucu bir mekanizma olarak etrafta olmak isteyebilir. Yatağın ayak ucunda olmak odaya kimin girdiğini kontrol etmek için kullanırlar.

Doğal olarak, biraz bencillik de söz konusu olabilir. Geceleri vücut ısısını veren bir insanın yanında olmak daha sıcak bir ortam sağlar. Kediler genellikle sizinle yatarak sevgilerini ifade etseler de kısmen de olsa rahat olabilmeleri için. Ve kediler doğaları gereği bölgesel olduklarından, tüm bunlara bakış açıları sizinkinden biraz farklı olabilir. Bir kedi yatağını sizinle paylaştığını düşünebilir.